środa, 18 maja 2016

Bułeczki czosnkowe

Uwielbiam zapach czosnku rozchodzący się po całym domu podczas pieczenia. Te bułeczki to najlepszy czosnkowy wypiek jaki jadłam i stworzyłam do tej pory - mają wyjątkowy smak, aromat, chrupiącą skórkę i są puszyste w środku. Nasączone masłem i czosnkiem z akcentem świeżej pietruszki są tak dobre, że nigdy się nie znudzą :) Koniecznie wypróbujcie, polecam!



Składniki na ciasto:
650g mąki pszennej + 2 łyżki do rozczynu
50g świeżych drożdży
300ml ciepłego mleka
1 jajko
60g letniego masła
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli 

Dodatkowo:
70g masła
6 ząbków czosnku
2 łyżki posiekanej świeżej pietruszki
szczypta soli

Sposób wykonania:
Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej
1.Do miski pokruszyć drożdże, zasypać cukrem, na to wlać ciepłe mleko i wymieszać aż drożdże rozpuszczą się. Dosypać 2 łyżki mąki, wymieszać, miskę przykryć ściereczką i odstawić rozczyn w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 15 minut.
2.Do wyrośniętego rozczynu dodać pozostałe składniki: mąkę, jajko, sól i wszystko wymieszać drewnianą łyżką. Na końcu wlać rozpuszczone letnie masło i wyrabiać aż ciasto będzie elastyczne. W razie potrzeby dosypywać po troszeczkę mąki, tyle tylko żeby ciasto nie było klejące. Uformować kulę, przysypać mąką, przykryć miskę ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 40-50 minut.
3.W tym czasie można poszatkować drobno pietruszkę a pod koniec wyrastania ciasta roztopić masło, dodać przeciśnięty czosnek i szczyptę soli. Pietruszkę nie dodajemy do masła, posypiemy przed zwijaniem bułeczek.
Masło, które tutaj przygotowaliśmy ma nam starczyć na posmarowanie trójkątów, bułeczek przed i po upieczeniu. Ja użyłam 100g masła i jeszcze mi zostało, więc w przepisie napisałam 70g. Gdyby zdarzyło się, że zabraknie można po prostu dorobić.
4.Gdy ciasto podwoi swoją objętość, dzielimy na pół i jedną część przekładamy na stolnicę. Wałkujemy cienko na okrąg i wykrawamy podłużne trójkąty. Ma być ich więcej niż przy rogalikach, ponieważ będziemy je tylko rolować. 
5.Każdy trójkąt smarujemy przygotowanym masłem z czosnkiem (może być letnie), posypujemy pietruszką i zwijamy zaczynając od dolnej podstawy. Blachę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia, w odstępach układamy zrolowane bułeczki i zostawiamy na około 20-30 minut do wyrośnięcia. Z pozostałym ciastem powtarzamy czynność tak samo.
6.Po tym czasie smarujemy bułeczki pozostałym masłem, nagrzewamy piekarnik do 180-190 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 20-25 minut. 
7.Po upieczeniu od razu wyciągamy i smarujemy pozostałym masłem.



Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Polecam również inne smaczne domowe => PRZEKĄSKI NA CIEPŁO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz