środa, 23 marca 2016

Zawijane bułeczki z parówką i serem

 Drożdżowe bułeczki z parówką i żółtym serem lub jak kto woli hot - dogi to idealna przekąska dla wszystkich. Są proste w wykonaniu i smakują wyśmienicie a wypływający z nich ser to coś przepysznego. Można przygotować na kolację, imprezę, zabrać do szkoły lub pracy jako drugie śniadanie.
Polecam też moje inne smakowite => PRZEKĄSKI NA CIEPŁO




 Składniki na ciasto:
( wychodzi 20 bułeczek)
3,5 szklanki mąki pszennej
50g świeżych drożdży
250ml mleka
1 jajko
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oleju lub oliwy
( u mnie olej kujawski z papryką ostrą, pomidorami i bazylią)
Polecam, oleje te są idealne do wytrawnych ciast => OLEJ

Dodatkowo:
10 parówek (18cm)
u mnie wieprzowe ale mogą być dowolne
( mogą też być kabanosy, ale miękkie)
20 plastrów sera żółtego
1 jajko
sezam
ketchup lub inny ulubiony dip


Sposób wykonania:
1.Do miski, w której będziemy wyrabiać ciasto, wlewamy podgrzane mleko (nie gorące), wsypujemy cukier, dodajemy drożdże i 2 łyżki mąki, całość mieszamy, w ten sposób powstał zaczyn. Przykrywamy ściereczką i czekamy chwilę aby wyrósł.
2.Do wyrośniętego zaczynu wsypujemy resztę mąki, sól, wbijamy jajko i mieszamy drewnianą łyżką. Następnie dodajemy olej i całość wyrabiamy aż powstanie elastyczne ciasto. Formujemy kulę, podsypujemy mąką pod i na ciasto, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia.
Ważne: Aby ciasto drożdżowe ładnie wyrosło, nie może stać w przeciągu.
3.Gdy ciasto podwoi swoją objętość, wykładamy na stolnicę. Z ciasta musimy zrobić 20 wałeczków, każdy o długości około 30cm. Tymi wałeczkami będziemy owijać parówki, tak jak na zdjęciu poniżej. Ja rozwałkowałam ciasto na mniej więcej prostokąt, pokroiłam na paski i z nich formowałam wałeczki. Można też podzielić ciasto inaczej: odrywając po kawałku i z kuleczek robić wałeczki. Jeśli wałeczki wyjdą za krótkie lub za długie, nie ma problemu ponieważ podczas owijania dokleimy lub odetniemy nadmiar a z resztek uformujemy nowy wałeczek. A jeżeli nie chce się Wam bawić w wałeczki to po prostu pokroić ciasto na 2 centymetrowe paseczki i nimi owinąć parówkę zawiniętą w ser albo jeszcze inaczej - ciasto pokroić na prostokąty i zrolować z parówką a na blasze położyć je tak aby miejsce łączenia ciasta było pod spodem.
4.Jak wałeczki mamy przygotowane, parówki przekrawamy na pół i przystępujemy do owijania. Najpierw parówkę owijamy plasterkiem sera i zaczynając od góry nakładamy dookoła wałeczek pod lekkim skosem.

5.Blachę z piekarnika wykładamy papierem i w odstępach układamy bułeczki.
6.Odstawiamy do wyrośnięcia na około 20-30 minut.
7.Wyrośnięte bułeczki (na zdjęciu poniżej) smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy sezamem.
8.Nagrzewamy piekarnik do 180-190 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 20-25 minut.


Podajemy z ketchupem lub innym ulubionym dipem. Najlepiej smakują ciepłe z wypływającym się serem.


Smacznego!
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz