niedziela, 17 lipca 2016

Ciasto śmietankowe ze śliwkami i waniliową kruszonką

Kupiłam dzisiaj pierwsze śliwki i myślałam, jakie zrobić z nimi ciasto. Fajne byłoby drożdżowe, ale zachciało mi się czegoś innego. Wybór padł na szybkie, lekkie i puszyste na śmietanie. A że chciałam więcej czuć owoców niż ciasta, więc upiekłam w większej blaszce. Wyszło super smaczne, nie wysokie, o takie mi chodziło - rozpływające się w ustach, pachnące, owocowe i z waniliową kruszonką, jednym słowem rewelacja! Śliwki można zastąpić oczywiście innymi owocami.



Składniki na ciasto:
(blaszka 40x26, używam szklanki o pojemności 250ml)
2,5 szklanki mąki pszennej
szklanka cukru
4 jaja
50g masła
330g kwaśnej śmietany 18% lub 12%
2 łyżeczki proszku do pieczenia
około 80dkg śliwek

Składniki na kruszonkę:
3/4 szklanki maki pszennej
1/4 szklanki cukru
60g zimnego masła
szczypta soli
1 łyzeczka aromatu waniliowego (można dać inny smak)
Sposób wykonania:
Ciasto zaczniemy od przygotowania kruszonki. Wszystkie składniki rozcieramy palcami tworząc kruszonkę i wkładamy do lodówki.

Składniki na ciasto powinny być w temperaturze pokojowej.
1.Miękkie masło ucieramy (miksujemy) z cukrem i całymi jajkami. 
2.Dodajemy śmietanę i dalej miksujemy.
3.Wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia i miksujemy na wolnych obrotach do połączenia się składników, nie za długo. Ciasto nie powinno być ani za rzadkie ani za bardzo gęste, ma mieć taką konsystencję aby swobodnie można było wylać na blachę.
4.Formę smarujemy olejem i wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy ciasto i wyrównujemy.
5.Umyte śliwki przekrawamy na pół i układamy na cieście jedna obok drugiej skórką do dołu, po to aby sok nie wsiąkł w ciasto.
6.Posypujemy wcześniej przygotowaną kruszonką.
7.Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 35-40 minut.
8.Po upieczeniu wyciągamy i studzimy na kratce.


Smacznego!
Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Zapraszam również na inne => CIASTA SZYBKIE I ŁATWE



6 komentarzy:

  1. Super ciasto, aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda! Teraz mamy taki szeroki wybór owoców, że aż trudno się zdecydować, co tu wrzucić do ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Oj tak, owoców tyle i chciałoby się je wszystkie wykorzystać, najlepiej chyba to robić mix :) Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. robiłam super ciasto,znikło w pół godziny

    OdpowiedzUsuń