poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Biszkoptowy puszek z jabłkami

Ciasta z jabłkami w moim domu są bardzo mile widziane, ale takie lekkie, puszyste i wilgotne. Mam dzisiaj dla Was fajny i szybki przepis na takie właśnie ciasto, które rozpływa się w ustach i nie można się nim najeść. Nazwałam je tak, nie bez powodu, po prostu takie dokładnie jest, a oprócz tego jest przepyszne i proste w wykonaniu.



Składniki na ciasto:
(tortownica 22cm)
3 jajka
2/3 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
3 łyżki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:
3 średnie jabłka
cukier puder do oprószenia

Sposób wykonania:
1.Jajka w temperaturze pokojowej miksujemy z cukrem na puszystą masę. Następnie dodajemy olej i krótko miksujemy. Mikser odstawiamy, nie będzie już nam potrzebny.
2.Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i przesiewamy do masy jajecznej. Mieszamy delikatnie drewnianą łyżką tylko do połączenia się składników.
3.Jabłka obieramy, usuwamy gniazda a połówki kroimy w plastry.
4.Tortownicę smarujemy masłem lub margaryną, posypujemy bułką tartą i wylewamy ciasto.
5.Pokrojone jabłka lekko wciskamy w ciasto (pionowo), miejsce przy miejscu.
6.Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy (u mnie góra/dół) w temperaturze 170-180 stopni około 30-35 minut do suchego patyczka. Po upieczeniu ciasto jest miękkie i takie ma być, po lekkim przestudzeniu jest idealne.
7.Po upieczeniu wyciągamy do ostygnięcia i lekko ciepłe oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

2 komentarze:

  1. uwielbiam ciasta z jabłkami :) ciekawy pomysł :) ciasto pięknie się prezentuje, musi być przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Jest przepyszne, proste, szybkie ale prostota też może być rozkoszą :) Pozdrawiam

      Usuń