sobota, 19 marca 2016

Babka kajmakowa pod pierzynką cytrynowej czekolady

Na świątecznym stole nie może zabraknąć babki. Nie każdy jest ich zwolennikiem, ponieważ na ogół są one suche. Przyznam, że i ja rzadko piekę babki właśnie z tego względu. Jednak wykombinowałam fajną babkę, nie suchą i za sprawą masy kajmakowej przepyszną. Polewa z białej czekolady i lemon curd czyli cytrynowa czekolada nadaje jej wyśmienity smak. Mój syn powiedział, że to najlepsza babka jaką zrobiłam do tej pory.


Składniki na ciasto:
250 g mąki pszennej ( używam z Lidla typ 450 )
5 jajek
3 łyżki cukru
100g masła
400g masy kajmakowej gotowej w puszce
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub aromatu
wyciśnięty sok z 1/2 cytryny

Składniki na polewę:
200g białej czekolady
2 łyżki lemon curd
około 5 łyżek śmietanki 30%
odrobina żółtego barwnika (u mnie w proszku)

Lemon curd robię z tego przepisu => LEMON CURD

Dodatkowo:
Skórka z 1/2 cytryny pokrojona bardzo drobniutko

 Sposób wykonania:
1.Oddzielamy białka od żółtek. 
2.Ubijamy żółtka z cukrem na puszystą masę.
3.W rondelku roztapiamy masło i dodajemy masę kajmakową, nie gotujemy, mieszamy do połączenia się składników. Zdejmujemy z ognia i czekamy aż ostygnie. 
4.W tym czasie ubijamy pianę z białek (ja zawsze dodaję szczyptę soli, wtedy białka lepiej się ubijają). 
5.Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, proszek i sód, miksujemy. 
6.Następnie dodajemy masę kajmakową z masłem ( może być letnia), ekstrakt waniliowy, sok z cytryny i miksujemy. 
7.Na samym końcu dodajemy ubitą pianę z białek i miksujemy na wolnych obrotach bądź mieszamy ręcznie drewnianą łyżką do połączenia się wszystkich składników.
8.Smarujemy foremkę margaryną i posypujemy bułką tartą. 
9.Nagrzewamy piekarnik do 180-190 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 35 minut do suchego patyczka.
10.Po wyjęciu z piekarnika zostawiamy upieczoną babkę z foremce, wyciągamy dopiero jak wystygnie.

Polewa:
Polewę najlepiej robić w kąpieli wodnej. Do małego garnka wlewamy wodę i gotujemy, na ten garnek dajemy metalową miseczkę i w niej rozpuszczamy czekoladę, dodając śmietankę i lemon curd. Podgrzewamy do odpowiedniej konsystencji. Jeśli polewa będzie za gęsta dolewamy jeszcze śmietanki. Jak wszystkie składniki połączą się, zdejmujemy miseczkę z garnka. Odkładamy 2 łyżki polewy. Letnią polewą dekorujemy babkę. Do tych odłożonych 2 łyżek dodajemy żółty barwnik i mieszamy. Następnie ponownie dowolnie dekorujemy i posypujemy cytrynową skórką. Ten mocniejszy żółty kolor nadaje fajny efekt. Polewę można oczywiście zrobić bez lemon curd ale że akurat miałam to dodałam dla dodania cytrynowego smaku.

Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz