czwartek, 24 marca 2016

Migdałowe babeczki do koszyczka

Małe babeczki będą idealne do koszyczka ze święconką ale również jako ciasteczko do kawy lub herbaty. Bardzo smaczne, aromatyczne z wyczuwalnym smakiem migdałów, a dodatkowo proste i szybkie w wykonaniu.




Składniki na ciasto:
(wychodzi 12 małych babeczek)
150g mąki pszennej
150g masła
4 jajka
120g drobnego cukru
80g zmielonych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka aromatu migdałowego

Dodatkowo:
cukier puder do oprószenia

Sposób wykonania:
1.Miękkie masło miksujemy z cukrem na puszystą masę.
2.Do utartej masy dodajemy po jednym jajku cały czas miksując, a na końcu aromat migdałowy. Mikser odstawiamy.
3.Przesiewamy mąkę, którą mieszamy z migdałami i proszkiem.
4.Wsypujemy do utartej masy i delikatnie mieszamy drewnianą lub silikonową łyżką do połączenia się składników.
5.Ciasto nakładamy do foremek. U mnie forma silikonowa, więc niczym nie smarowałam. Jeśli macie metalowe foremki należy natłuścić i posypać mąką lub bułką tartą.
6.Nagrzewamy piekarnik do 170 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 25-30 minut do suchego patyczka.
7.Po upieczeniu lekko ciepłe oprószamy cukrem pudrem.
Babeczki najlepiej przechowywać w plastikowym zamkniętym pojemniku, wtedy będą zawsze świeże i mięciutkie.


Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz