niedziela, 10 lipca 2016

Sernik z malinami

Dzisiaj na blogu przepyszny serniczek z malinami, który bardzo nam zasmakował i zniknął tak samo szybko jak się go robi. Kwaskowe maliny złamały słodycz sernika - wyszło więc idealne połączenie smakowe. Prosty i szybki w wykonaniu, składniki podstawowe a jakże wyśmienity. Jednak aby wyszedł tak dobry, najlepiej użyć sera twarogowego, wtedy otrzymamy prawdziwy sernik :)



Składniki:
( tortownica 22cm, na większą polecam podwoić składniki)
500g sera twarogowego dobrze zmielonego
(ja użyłam serka śmietankowego Krówka, polecam też wiaderkowy Piątnica)
4 jaja
170 g cukru pudru
1 budyń waniliowy (w proszku)
starta skórka z 1 cytryny
około 150g malin
cukier puder do oprószenia

Sposób wykonania:
1.Twaróg umieszczamy w misce.
2.Do osobnej miski wbijamy całe jajka i chwilę miksujemy.
3.Zaczynamy miksować twaróg dodając partiami ubite jajka i cukier puder. Na końcu dodajemy budyń w proszku,  startą skórkę z cytryny i chwilę miksujemy do połączenia się składników. Jeśli chcecie sernik bardziej słodki to można dodać cukru, u mnie był wystarczająco. Masa powinna być w miarę gęsta, jeśli będzie rzadka to należy dodać jeszcze jeden budyń.
4.Maliny myjemy i osuszamy od nadmiaru wody.
5.Tortownicę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Ja wyłożyłam papierem tylko posmarowane dno, boków niczym nie smarowałam.
6.Przelewamy masę do formy, układamy maliny lekko wciskając w ciasto, resztę zostawiając do dekoracji.
7.Nagrzewamy piekarnik do 170-180 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 40-45 minut. 
8.Studzimy przy otwartych drzwiczkach, następnie oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Zapraszam na inne => CIASTA SZYBKIE I ŁATWE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz