czwartek, 7 lipca 2016

Ciasto z czereśniami

Czereśnie o tej porze roku są już piękne, mięsiste i soczyste, więc trzeba korzystać póki co. Takie właśnie dorodne idealnie pasują do tego ciasta, nadają mu wilgotność i wyjątkowy smak. Przepis ten dawno dostałam od bratowej, ale zazwyczaj piekłam z jabłkami. Dzisiaj postanowiłam coś zmienić i powiem, że to proste i szybkie ciasto z czereśniami wyszło super! Można je piec z różnymi owocami, nie tylko świeżymi i przez calutki rok. Zapraszam na pyszne ciacho :)



Składniki na ciasto:
(u mnie tortownica 22cm, polecam upiec w 24-25cm ponieważ ciasto ładnie rośnie / używam szklanki o pojemności 250ml)
2 jaja
3/4 szklanki cukru
(jeśli będą to owoce mniej słodkie zalecam dać 1 szklankę cukru)
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki oleju
około 400g czereśni bez pestek
cukier puder do oprószenia
Sposób wykonania:
1.Czereśnie myjemy i drylujemy.
2.Całe jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę.
3.Dodajemy resztę składników i miksujemy do uzyskania jednolitej w miarę gęstej masy.
4.Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy ciasto.
5.Na cieście układamy czereśnie w małych odstępach i lekko wciskamy je w ciasto.
Moja rada: Owoce mniej soczyste można wymieszać z ciastem np. pokrojone jabłka, śliwki, morele. Przy czereśniach tego nie zrobiłam ponieważ są bardzo soczyste i bałam się, że sok zabarwi ciasto.
6.Nagrzewamy piekarnik do około180 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 35-40 minut do suchego patyczka. Ciasto ma być lekko brązowe a na zewnątrz lekko chrupiące.
7.Po upieczeniu od razu wyciągamy, studzimy na kratce i lekko ciepłe oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Zapraszam na inne => CIASTA SZYBKIE I ŁATWE

4 komentarze:

  1. Lubię takie ciasta często wykonuję teraz z przeróżnymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, możliwości jest wiele i w ten sposób mamy inne ciasto za każdym razem:) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ciasto pycha.Zamiast pudru zrobiłam lukier.Napewno zagości u mnie na stałe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowało a z lukrem to świetny pomysł :) To i ja zrobię tak następnym razem, dzięki :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń