wtorek, 23 lutego 2016

Muffinki na owocowym jogurcie z kawałkami czekolady

Proste, szybkie w wykonaniu i bardzo smaczne. Idealne do kawki dla niespodziewanych gości. 



Składniki na ciasto:
( na 12 muffinek)
250g mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
200ml jogurtu owocowego dowolny smak
u mnie malinowy
( najlepszy jest jogurt z kawałkami owoców)
8 łyżek oleju
2 łyżki mleka

Dodatkowo:
12 kostek gorzkiej czekolady
cukier puder do oprószenia


Sposób wykonania:
Jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy olej, mleko i jogurt, miksujemy. 
Teraz dosypujemy suche składniki czyli mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Całość miksujemy na wolnych obrotach do połączenia się składników.

Formę wykładamy papilotkami i nakładamy ciasto, a na końcu wkładamy po 1 kostce czekolady do każdej muffinki. Ja mam formę na 12 sztuk i ta porcja ciasta jest idealna.

Pieczemy 20-25 minut w temp. 180 stopni. U mnie zawsze góra/dół. Czas pieczenia po 20 minutach należy kontrolować ponieważ każdy piekarnik jest inny. Jak muffinki będą rumiane i wyrośnięte a patyczek suchy to już gotowe. Ja piekę na drugiej półce od dołu i po upieczeniu od razu wyciągam.


Po upieczeniu wykładamy na kratkę do wystudzenia. Następnie oprószamy cukrem pudrem.


Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz