sobota, 4 czerwca 2016

Tarta z truskawkami

Po raz kolejny przekonałam się, że proste ciasta smakują najlepiej a szczególnie te - z sezonowymi owocami. Dzisiaj, gdy wyciągnęłam z piekarnika tę tartę, ukroiłam synowi...stwierdził, że jest mega pyszna. Mnie też bardzo smakowała bo uwielbiam kruche ciasta z owocami. Byłam bardzo zadowolona, bo przepis jest prosty, podstawowy i okazuje się, że takie ciasta zawsze dobrze smakują. Upiekłam z truskawkami, ale można użyć inne owoce, praktycznie każde. Jest wilgotna, mocno truskawkowa, odpowiednio słodka, rozpływa się w ustach a boki lekko chrupiące. - jednym słowem przepyszna. Ciasto miało być na niedzielę, no cóż... było na sobotę :)



Składniki na ciasto:
(forma na tartę o średnicy 26cm, można upiec w zwykłej blaszce)
250g mąki pszennej
120g cukru
150g masła lub margaryny
1 całe jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier wanilinowy 16g

Dodatkowo:
około 300g truskawek
2 łyżki płatków migdałowych (opcjonalnie)
cukier puder do oprószenia

Sposób wykonania:
1.Ze wszystkich składników zagniatamy ciasto.
2.Dzielimy ciasto na dwie części: 2/3 i 1/3.
3.Większą częścią ciasta wykładamy formę na tartę, łącznie z bokami, nakłuwamy widelcem i wkładamy do lodówki na 30 minut. Formę wcześniej można wyłożyć papierem do pieczenia, ja nie wykładałam. Mniejszą część ciasta zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika. 
4.W tym czasie myjemy truskawki i osuszamy ręcznikiem papierowym. 
5.Po 30 minutach układamy truskawki na całej powierzchni. Jeśli są bardzo duże to przekrawamy truskawki na pół. Pozostałe schłodzone ciasto ścieramy na truskawki na tarce o grubych oczkach.
6.Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 35-40 minut. Lekko ciepłe oprószamy cukrem pudrem.


Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 

Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Zapraszam na inne => CIASTA Z TRUSKAWKAMI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz