sobota, 30 kwietnia 2016

Drożdżówki z rabarbarem, truskawkami i kruszonką

Dzisiaj na blogu pyszne domowe drożdżówki z rabarbarem i truskawkami, na to kruszonka i cytrynowy lukier. Bułeczki są mięciutkie, puszyste i wypełnione po brzegi owocami. Tradycją jest pieczenie ich w sezonie "rabarbarowym" ale można je piec także z innymi owocami przez cały rok i zawsze smakują rewelacyjnie. Przepis łatwy a drożdżówki bardzo bardzo smaczne :) Polecam!



Składniki na ciasto:
(wychodzi około 15 bułeczek / szklanka 250ml)
4 szklanki mąki pszennej + 2 łyżki na rozczyn
8 łyżek cukru + 1 łyżka na rozczyn
50g drożdży
1 szklanka mleka
2 jajka
70g margaryny maślanej Kasia 
(może być inna lub masło)
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
(lub mały cukier wanilinowy)

Dodatkowo:
6 łodyg rabarbaru
200g truskawek
1 jajko + 2 łyżki mleka
(do posmarowania bułeczek)

Kruszonka:
30g margaryny (lub masła)
2 łyżki cukru
3 łyżki mąki

Lukier:
1 łyżka wody
kilka kropel aromatu cytrynowego
cukier puder 

Sposób wykonania:
1.Przygotujemy najpierw rozczyn: do miski w której będziemy wyrabiać ciasto, wlewamy ciepłe mleko, kruszymy drożdże ,dodajemy 1 łyżkę cukru i 2 łyżki mąki. Mieszamy, przykrywamy miskę ściereczką i odstawiamy rozczyn do wyrośnięcia (10-15 minut).
2.W tym czasie rozpuszczamy margarynę i odstawiamy aby przestygła.
3.Do wyrośniętego rozczynu dodajemy pozostałe składniki oprócz margaryny. Mieszamy łyżką, jak składniki połączą się, wlewamy na końcu margarynę i całość wyrabiamy. Jeżeli ciasto będzie się kleiło, dosypujemy trochę mąki.Wyrobione, elastyczne ciasto przykrywamy ściereczką i ponownie odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę. Pamiętajmy, że ciasto drożdżowe nie lubi przeciągów.
4.Podczas, gdy ciasto wyrasta obieramy rabarbar, kroimy i zasypujemy łyżką cukru. Możemy też przygotować sobie kruszonkę. W misce umieszczamy wszystkie składniki i rozcieramy palcami tworząc kruszonkę, gotową wkładamy do lodówki.
5.Gdy ciasto podwoi swoją objętość, przenosimy na stolnicę, podsypujemy mąką. Wałkujemy na grubość 1,5cm i wykrawamy koła, ja użyłam większego kubka. Resztki ciasta zagniatamy, wałkujemy i z niego też wycinamy koła. Powinno wyjść około 15 bułeczek. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (u mnie blacha z piekarnika), układamy w odstępach ponieważ jeszcze wyrosną. Ja zmieściłam 9 na blaszce, piekłam dwa razy. Zostawiamy do wyrośnięcia na około 30 minut.
6.Po tym czasie jak bułeczki wyrosną, robimy dnem, mniejszej szklanki lub kubka, wgłębienie, mocno dociskając (jak na zdjęciu). W dołek wsypujemy szczyptę bułki tartej, aby sok z owoców nie przedostał się do ciasta. Smarujemy bułeczki rozmąconym jajkiem z mlekiem. Układamy rabarbar i truskawki. Truskawki jeśli są duże to najlepiej pokroić, małe można dać w całości. Posypujemy kruszonką.


7.Nagrzewamy piekarnik do 170-180 stopni i pieczemy (u mnie góra/dół) około 15 minut. Czas pieczenia może się różnić w każdym piekarniku, u mnie było to 15 minut dosłownie i bułeczki były upieczone a w środku mięciutkie.
8.Po upieczeniu wyciągamy i studzimy na kratce. Jak wystygną robimy lukier i dekorujemy. Przy lukrze nie napisałam ilości cukru pudru, ponieważ wsypujemy tyle, jaki gęsty chcemy mieć, cały czas mieszając.


Smacznego!

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Jeśli spodobał Ci się przepis, będzie mi miło, jeśli pozostawisz komentarz i polubisz moją stronę na Facebooku => Wypieki Kate 
Zdjęcia wypieków bardzo mile widziane, trafią do albumu i na bloga.

Zapraszam również na inne pyszne ciasta z rabarbarem => RABARBAR




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz